oblíbené

EICMA 2008

Pokud jste neměli možnost navštívit jeden z největších evropských motoveletrhů italskou EICMU, máte příležitost „virtuálně navštívit“ tento veletrh v následujících řádcích.

Pokud jste neměli možnost navštívit jeden z největších evropských motoveletrhů italskou EICMU, máte příležitost „virtuálně navštívit“ tento veletrh v následujících řádcích.

Již 66. ročník italské EICMY se konal ve dnech 4.-9. listopadu 2008 v Miláně v prostorách nového výstaviště Fiera di Milano. My jsme byli u toho, a tak se s Vámi můžeme podělit o nevšední zážitky z této výstavy.

Do sedmi nově vybudovaných hal se přišlo podívat a dozvědět o novinkách celkově něco přes 500.000 lidí. Oko každého motorkáře potěšili výrobci motocyklů, dovozci, výrobci náhradních dílů, doplňků, tunningu, motooblečení …. Prostě vše, co ke světu dvou kol patří. Zástupci těch nejznámějších značek byli rovnoměrně rozděleni do všech hal, proto se bylo na co koukat v každé z nich. Prvně ve zkratce popíšeme to, co asi všechny z nás bude zajímat nejvíc, a to samotné motorky. Nejvíce bylo narváno u značek Ducati a Aprilia – co by se taky dalo čekat na výstavě v Itálii. Ducati zde představila především dvě novinky – Ducati 1198 – jedná se o superbike který je speciálně určen pro světový šampionát WSBK. Dále to byl naháč – Streetfighter, který vychází z Ducati 1098. U Aprilie se představila novinka RSV4 a dále byl velký zájem i o shlédnutí novinky s automatem MANA 850 a Shiver 750. Honda představila především nového Horneta. Velmi na nás zapůsobily motorky MVAgusta, které skutečně mají vždy co ukázat. Yamaha zde představila novou generaci XJ6 Diversion a také nekapotovanou verzi XJ6. Suzuki předvedla nového Bandita 650.

 

tipy k cestě:

       Jestli by jste si výlet naplánovali dostatečně dopředu, je určitě výhodnější zamluvit si letenku, v případě, že se rozhodnete na poslední chvíli jako my, je nejvýhodnější cesta vlastním autem. Do Milána se z Česka dá jet v podstatě dvěma způsoby. Jedna cesta, pravděpodobně pohodlnější, je na Znojmo a přechod Hatě a  pak přes Rakousko, kdy před Vídní najedete na dálnici a sjedete až v Miláně. Nebo na Plzeň, přechod Rozvadov, pak na Mnichov, pak kousek Rakousko, Švýcarsko, a  pak už Itálie a Miláno. Jak už jsem říkal obě cesty jsou sice téměř na stejno co se kilometrů týče, ale druhá varianta je podstatně komplikovanější pro soustavné sjezdy a nájezdy na dálnice. První varianta je zase o něco dražší, protože v Itálii se platí mýtné a ve Švýcarsku si za 30 Euro koupíte roční dálniční známku a v Německu jsou dálnice zdarma. Naše návštěva proběhla 4. a 5. listopadu, kdy byla výstava určena pro odborníky a odbornou veřejnost, no ve zkratce pro ty, co se kolem motorek pohybují profesionálně. V dalších dnech už byla výstava určena pro širokou veřejnost, tak jak je tomu vždy na všech veletrzích. Oceňujeme technickou vybavenost výstaviště, kdy stačilo k digitální čtečce přiložit čárový kód na vstupence, a poté nám počítačové zařízení vytisklo elektronický lístek pro vstup na výstaviště přes elektronické turnikety. Dalším kladem výstaviště byly i toalety nacházející se v každé hale v dostatečném množství. I občerstvení bylo dobře zajištěno, i když pro našince poněkud v jiné cenové relaci, ale s tím musím každý počítat, ať už jede v Itálii kamkoliv. Přímo u vchodu do výstaviště se nachází stanice metra, kterým se můžete dostat do centra Milána (asi 20 min. metrem). Okolo výstaviště je totiž průmyslová zóna se spoustou menších výrobních hal, tudíž nic k vidění či snad zábavě. Kousek od výstaviště asi 2 km se nachází část Milána Rho, kde už jsou restaurace, hospody a obchody.  Ubytování v Miláně nepatří zrovna k nejlevnějším. Nejvýhodnější lze najít kolem 100 Euro, ale čím blíže centru, tím cena stoupá – k 250 Euro za noc. Každopádně to určitě stojí za to a můžeme Milán rozhodně všem doporučit.

Bylo se opravdu na co dívat: motorky, modelky … no jen se podívejte sami na fotky pořízené z výstavy!

Mototrade Třebíč (Číhalín) +420 739 353 555
[email protected]
Pravidelné informace
© Mototrade 2005-2024 Akceptujeme platební karty Vyrobila firma McRAI