oblíbené

FGR MIDALU

FGR Midalu – co víc chce naše národní hrdost?



Jak šel čas s FGR


 Připomeňmě si, že projekt FGR 2500 V6 má kořeny až v roce 2004, kdy Miroslav Felgr z ústeckoorlické spolčnosti MOTO FGR přišel s nápadem vyrobit motocykl s nejvyšším obsahem motoru na světě. Na základě analýzy trhu se podařilo vytvořit projekt , který obdržel dotační podporu Ministerstva průmyslu a obchodu a proto se o rok později dal konstruktér Oldřuch Kreuz do práce. 25. ledna 2008 byl dvouapůllitrový motor vyrobený firmou FPOS-Kovovýroba Ústí nad Orlicí slavnostně předveden a na jarní výstavě Motocykl se s ním seznámila i veřejnost. Na sklonku roku 2008 začalo  výběrové řízení na designera motocyklu a ze 45 přihlášených byl v následujícím roce jako nejzdařilejší posouzen a k realizaci vybrán návrh Stanislava Hanuše. Následně se s designérskými pracemi rozjela také výroba rámu, kyvné vidlice a dalších komponentů. Koncem roku 2009 tak už byl hotov trubkový rám, kvyka z certalu , podsedlovka, výfuková soustava a nádrž. Loňskou zimu také proběhly poslední testy motoru, motocykl byl postaven na kola a od jara podnikalo FGR testovací jízdy.

 Veškerý vývoj a testování probíhaly kvůli průmyslové špionáži v režimu přísného utajení, FGR vyjíždělo maskováno komponenty běžně vyráběných motorek, a tak jsme si na definitivní podobu nejsilnějšího motocyklu světa museli počkat až do minulého týdne. 14. ledna bylo FGR 2500 V6 Midalu v Ústí nad Orlicí slavnostně představeno. A čím se Midalu může pochlubit? Parametry čtyřtaktního vodou chlazeného šestiválce do L s objemem 2442 ccm byly známy už dříve - odhadem 240 koní, kroutící moment přes 200 Nm. Motor hypernaháče se ukrývá v příhradovém rámu z ocelových trubek pod samonosnou kompozitovou nádrží, červené hlavy jeho válců korespondují s červenými nápisy na osmnáctilitrové nádrži a bočních krytech. Předku Midalu vévodí klasické kulaté světlo se štítkem. Od motoru dozadu zaujme štíhlá ostře řezaná podsedlovka, které z obou stran zespoda vévodí trojdílná koncovka výfuku ukrytá nenápadně, ale o to rafinovaněji v karbonovém pouzdře. Na zadní části také nelze přehlédnout masivné frézovanou kyvku držící 17 palcové kolo. Výrazným designovým prvkem je také držák registrační značky. FGR 2500 V6 Midalu je zkrátka neotřelé nejen objemným motorem, ale také zajímavým designem. Stroj o suché váze 270 kg má rozvor 1527 mm a výšku sedla 780 mm.

http://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/fgr/fgr-midalu-co-vic-chce-nase-narodni-hrdost--17668.html
Mototrade Třebíč (Číhalín) +420 739 353 555
[email protected]
Pravidelné informace
© Mototrade 2005-2024 Akceptujeme platební karty Vyrobila firma McRAI