oblíbené

PĚT NEJLEPŠÍCH EVROPSKÝCH SILNIC PRO MOTORKÁŘE

Máte-li dost zkušeností, přijměte motorkářskou výzvu v podobě jedné z pětice legendárních evropských silnic.


1. Passo dello Stelvio, Itálie


    Jestliže plánujete cestu do Švýcarska nebo na sever Itálie na dvou kolech, rozhodně si musíte alespoň jednou projet vysokohorskou silnici Passo dello Stelvio. Najdete ji na italsko-švýcarských hranicích a patří mezi skutečné motorkářské legendy.

    Při překonávání téměř padesátky uzavřených serpentin zdoláte výškový rozdíl přes patnáct set metrů a její vrchol vás vyveze do téměř tří tisíc metrů. Tomu také odpovídá venkovní teplota, takže i při letní návštěvě se vám vyplatí přibalit si s sebou teplé oblečení, i v létě totiž zůstává vrchol pokrytý zbytky sněhu.
    Passo dello Stelvio

    Passo dello Stelvio

    Ať už pojedete směrem z Trafoi nebo z Bormia, určitě se několikrát po cestě zastavte a užijte si neopakovatelných výhledů na strhující kulisu hor. I když je Passo dello Stelvio mezi motorkáři vyhlášené, rozhodně není vhodné pro začátečníky, protože sjezd ostrých serpentin je technicky značně náročný. Je také potřeba počítat s velkým množstvím cyklistů, kteří průsmyk zdolávají, a příležitostnými kolonami. Průsmyk je obvykle otevřen od června do října.

   

2. Sella Ronda, Itálie

    Šedesátikilometrový okruh patří k tomu nejlepšímu, co můžete v italských Dolomitech na dvou kolech vůbec absolvovat. Spojuje čtyři průsmyky a najíždí se na něj obvykle z Val Gardena, Corvara, Arraba nebo Canazei. Členitý okruh s parádními serpentinami obepíná skalní masiv, vede nádhernou krajinou a jízda po něm je v podstatě jednou velkou vyhlídkou.
    Sella Ronda

    Sella Ronda

    Také z toho důvodu si na něj většina motorkářů (i cyklistů, kteří ho také milují) vyčlení celý den a projedou si ho v obou směrech. Nejvyšší místo okruhu je položené 2 240 metrů nad mořem, ale výšku dva tisíce metrů překonáte hned ve třech průsmycích, takže nudit se rozhodně nebudete. Pokud byste chtěli vystoupat ještě výš, máte možnost zaparkovat v Passo Pordoi a lanovkou vyjet na vyhlídku ve výšce tři tisíce metrů.
  

 3. Grossglockner, Rakousko

    Pravděpodobně žádná silnice nevyvolává mezi motorkáři tolik emocí jako právě Grossglockner, respektive Hochalpenstrasse. Zatímco jedni na ni nedají dopustit a označují ji za suverénně nejkrásnější alpskou silnici, druzí jí vyčítají zpoplatnění, dlouhé kolony i poněkud pouťový ráz.

    Beze všech pochybností jde však o jednu z nejznámějších, nejoblíbenějších a nejfrekventovanějších vysokohorských silnic, která je navíc relativně dobře dostupná z Česka (z Českých Budějovic to k ní máte přibližně čtyři sta kilometrů).
    Grossglockner

    Grossglockner

    Na přibližně padesátikilometrovém úseku je šestatřicet vlásenek a pokud sem přijedete brzy ráno (v létě je otevřeno od pěti ráno, mimo hlavní sezonu o hodinu později), ještě před motorkářskými davy, jízdu si vychutnáte na maximum. Požitek z ní znásobuje kulisa nádherné krajiny, výhled na ledovec i okolní horské masivy. Je však nutné počítat s tím, že při ranní jízdě vám může výhled znemožnit mlha.

    Při jízdě vystoupáte až do dvou a půl tisíce metrů a prakticky v každé zatáčce je uvedeno, v jaké nadmořské výšce se právě nacházíte. Nepříjemnou stránkou Grossglockneru je jeho zpoplatnění, takže za denní kartu na jednu motorku zaplatíte devatenáct eur. Dá se zde jezdit od května do konce října.
  

 4. Furkapass, Švýcarsko


    Furkapass není sice tak provařený jako například Passo dello Stelvio nebo Grossglockner, ale i přesto, nebo právě proto, patří k nejkrásnějším alpským průsmykům, které lze na motorce absolvovat. Do dvou a půl tisíce metrů se dostanete ostrými serpentinami a krajina tu připomíná Pána prstenů: pitoreskní skalní útvary, horské louky, kamenitá úbočí.
    Furkapass

    Furkapass

    Jízdu si tady užijete skutečně maximálně, protože provoz je tu po většinu dní slabší než v ostatních známých průsmycích. Nezapomínejte však na opatrnost, protože silnice není nijak zvlášť široká.
   

5. Průsmyk St. Bernard, Švýcarsko

     Pokud se vám podaří vyhnout se novému tunelu a trefíte na původní silnici, můžete se těšit na perfektní povrch a množství klopených zatáček. Jednadvacetikilometrový úsek vás dovede až do téměř dvou a půl tisíce metrů nad mořem. Tato oblast je známá šlechtěním záchranářských bernardýnů a množství stánků s plyšovými bernardýny různého stupně kýčovitosti vás nenechá na pochybách, co si většina zdejších návštěvníků vozí domů jako suvenýr. Klopené zatáčky a pomalé vracečky jsou technicky náročné a nejsou určené začátečníkům.

    Zdroj: http://xman.idnes.cz/pet-nejlepsich-evropskych-silnic-pro-motorkare-ft1-/xman-adrenalin.aspx?c=A110907_150721_xman-adrenalin_fro
Mototrade Třebíč (Číhalín) +420 739 353 555
[email protected]
Pravidelné informace
© Mototrade 2005-2024 Akceptujeme platební karty Vyrobila firma McRAI