oblíbené

PIAGGIO MP3: O KOLEČKO NAVÍC A JSTE KRÁLEM SKÚTRAŘŮ

Máte dost kolon a problémů s parkováním a rádi byste osedlali motorku, ale nechce se vám zpátky do autoškoly pro "jednostopý" řidičák? Řešením je tříkolový skútr, v podání italského Piaggia se jmenuje MP3.


        Název výjimečně nevystihuje hudební formát, ale symbolizuje počet kol. Skútr totiž využívá unikátní technologii výkyvných předních ramen s dvojicí skútrových kol. Protože stroj je vícestopý, stojí na místě bez stojánku a má brzdu ovládanou nohou (speciální úprava), může být MP3 homologován podobně jako čtyřkolka, a jejímu řidiči tedy stačí doklady na auto.

    Nejlevnější provedení s motorem 278 ccm stojí 155 tisíc, základní "čtyřsetkubíkový" je o patnáct tisíc dražší. V nabídce je i hybridní verze, kde benzinovému jednoválci pomáhá elektromotor, vyjde na 230 tisíc.
    Piaggio MP3

    Do našeho testu se dostal model s úpravou "touring", osazený čtyřtaktním jednoválcem o objemu 400 ccm. Design zastupuje klasickou italskou školu plnou zajímavých elegantních tvarů. Celkem dobře do linie skútru zapadá i velké plexisklo, které zasahuje až nad hlavu řidiče. Další součástí výbavy je kufr za zadní sedačkou, který zvětšuje už tak velký zavazadlový prostor. Pod sedačku se vejdou dvě velké přilby, slušný nákup nebo třeba věci na víkend pro dva.
    MP3 není jen do rádia

    Nejzajímavější je samozřejmě samotná technologie MP3. Vzadu najdete klasicky zavěšené kolo, poháněné přes variátor. Roztáčí ho jednoválcová čtyřstovka od Piaggia. Mnohem zajímavější je ale přední zavěšení.

    Zde místo teleskopické vidlice a kola najdeme systém vahadel. Na sobě mají dvě samostatně odtlumená a brzděná kola, která se dokážou nezávisle na sobě vyklápět a umožňují skútru náklon. Zároveň lze ale celý systém také zamknout a skútr zůstane stát na místě.Aretace je záležitostí elektroniky. Tlačítkem na řídítkách při rychlosti pod 3 km/h řízení zamknete, pokud tlačítko stisknete znovu nebo přidáte plyn, řízení se zase odemkne. Chce to trochu zvyku, ale po půldenním ježdění už jde všechno samo.

    MP3 je navýsost pohodlný skútr, nabízí příjemně rozměrné sedlo pro řidiče i spolujezdce, dostatek místa na nohy, velká madla a dost úložného prostoru.

    Velice luxusně vypadá palubní deska, na které najdete vše, na co si jen vzpomenete, včetně kontroly uzamčení přední nápravy. Jezdec má na skútru dostatek prostoru pro nohy a i vysoké postavy se bez problémů schovají za rozměrný plexištít, který může dělat problémy jen při parkování v garážích s nízkým stropem.
    Skvěle ovladatelný skútr

    Když si odmyslíte aretaci předního zavěšení, je jízda na MP3 hodně podobná svezení na jakémkoliv konvenčním skútru. Celý stroj se normálně naklání do zatáček a chová se stejně jako klasický skútr. Za jízdy ale máte podstatně větší pocit stability, můžete si dovolit najíždět šikmo na koleje a obrubníky, aniž by to mělo nějaký vliv na bezpečnost a stabilitu jízdy.
    Piaggio MP3

    Hodně velký rozdíl poznáte při brzdění. U MP3 se téměř "nepotápí" předek a skútr dokáže být stabilní a ovladatelný i při hodně tvrdém brzdění, a to i na nerovném povrchu. Náklon, který skútr zvládne, je v podstatě neomezený, kola se dokážou mimo své osy vychýlit opravdu hodně a dříve vás bude omezovat trakce zadního kola.

    Výhodou MP3 je především podstatně vyšší bezpečnost, při zachování vlastností skútru. Čtyřstovka dává stroji dostatečnou dynamiku při zachování rozumné spotřeby a cestovní výbava pak zajišťuje naprosté pohodlí i při hodně nepříznivém počasí. Třešničkou na italském dortu je fakt, že nepotřebujete řidičák na motorku.

    Zdroj: http://auto.idnes.cz/piaggio-mp3-o-kolecko-navic-a-jste-kralem-skutraru-f71-/motorky.aspx?c=A110810_113650_motorky_fdv
Mototrade Třebíč (Číhalín) +420 739 353 555
[email protected]
Pravidelné informace
© Mototrade 2005-2024 Akceptujeme platební karty Vyrobila firma McRAI